De kracht van Kiesling Digital: in drie maanden een nieuwe consumenten- en retailwebshop
Wie van prachtige, eigentijdse lifestyleproducten houdt, kent SOPHIA MAE ongetwijfeld. Het merk van creatief ondernemer Monica Geuze verkoopt de mooiste items voor in huis en luxe bodycare voor een heerlijk moment voor jezelf. Toen de webshop – kloppend hart van de merkbeleving – technisch gezien al een tijd niet vlekkeloos liep, klopte het lifestylemerk bij ons aan.
“Midden 2023 gingen we op zoek naar een nieuwe partner voor onze e-commerce-ambities. Concreet voor de vernieuwing van onze bestaande webshop, plus de bouw van een wholesale-webshopomgeving voor resellers in retail. Dat laatste is nieuw in onze strategie. Sinds kort is ons merk namelijk verkrijgbaar bij een select aantal fysieke winkels die we ook het gemak van online bestellen willen geven. We spraken diverse partijen en kozen eensgezind voor Kiesling Digital.”
Business begrijpen
Onze kracht zit ‘m volgens Machteld in de combinatie van deskundigheid en snelheid. ”Bij Kiesling Digital voelen ze uitstekend aan wat wij willen. Daarnaast zijn de gekozen oplossingen snel beschikbaar en goed doordacht. Cristian begrijpt onze business en weet hoe belangrijk onze online presence is. En zijn aanpak is snel, persoonlijk én vakkundig. We hoeven maar te mailen en we krijgen dezelfde dag antwoord en in de meeste gevallen ook direct een werkbare oplossing. Dat is heel prettig. De lijntjes zijn kort en informeel. Wij kennen onze markt en onze producten door en door en zoeken een partner die dat ook doet en meegaat in onze ambities en behoeften. Kiesling Digital is dat.”
Shopify Plus
Machteld is blij met onze grondige en complete aanpak. De uitdaging ís er: in drie maanden stonden een nieuwe consumentenwebshop en retailwebshop live. SOPHIA MAE stapte over naar Shopify Plus, dat een aantal belangrijke voordelen heeft. “We kunnen hiermee onder andere gemakkelijk prepacks toevoegen. En dankzij Shopify Plus testen we voortaan eenvoudig conversie-optimalisatietechnieken, bovendien zijn er meer mogelijkheden. Zo experimenteren we bijvoorbeeld met een chatfunctie in de checkout-omgeving. Christian hielp ons bij de uitvoering van de aanpassingen die Shopify Plus mogelijk maakten.”
Klaar voor de decemberdrukte
Machteld kijkt terug op twee mooie mijlpalen in één maand. “Voor ons was het superbelangrijk dat beide webshops in september up and running waren. Voor een merk als SOPHIA MAE start in november het hoogseizoen, want onze producten zijn het perfecte cadeau voor de decembermaand. Nu de webshops aan de voor- én achterkant vlekkeloos lopen, kijken we met vertrouwen vooruit. Uiteraard zijn er nog punten ter verbetering, maar die pakken we op projectbasis actief op met Kiesling Digital. Samen nemen we de volgende groeistappen van SOPHIA MAE.”