Een leadgenererende website die álle betrokken doelgroepen aanspreekt

Case: website Impresariaat Kunsten

Het Impresariaat Kunsten van Fontys Hogescholen is een agentschap en boekingsbureau voor studenten en alumni van de artistieke Fontys-opleidingen. Tot voorkort was de website van het impresariaat verborgen in de omvangrijke webstructuur van Fontys. Dat zorgde voor beperkte online zichtbaarheid en slechte vindbaarheid, met name voor klanten en prospects. Bovendien suggereerde de opname in de Fontys-omgeving dat het impresariaat onderdeel is van de hogeschool, terwijl het in werkelijkheid een onafhankelijke stichting is. Tijd om deze situatie aan te pakken en een leadgenererende WordPress-website te ontwikkelen die de zelfstandigheid van de organisatie versterkt en leidt tot meer boekingen voor zangers, dansers, musici, acteurs en andere artiesten.

Anne Beijer

De opdrachtgever aan het woord

“Cristian beschikt over veel expertise. Maar ook belangrijk: hij vertaalt zijn kennis over webdesign, techniek en online marketing ook naar begrijpelijke taal voor gewone mensen. Omdat we elkaar goed begrepen, konden ook wij als klant echt meedenken over het creëren van een succesvolle strategie voor betere online vindbaarheid en hogere conversie.”

Interessant voor entertainmentbranche en culturele partners
Anne Beijer is bij Impresariaat Kunsten verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Zij houdt zich onder andere bezig met het versterken en verduidelijken van de positionering van de stichting. “Onze artiesten zijn met name gefocust op cultuur en kunst, maar het is ook belangrijk dat ze hun weg vinden naar de entertainmentbranche. Die combinatie tussen artistiek en commercieel zijn is best spannend en dat had Cristian direct door. In het design zijn smaakvolle keuzes gemaakt, waardoor alle doelgroepen zich aangesproken kunnen voelen. Er is een natuurlijke balans.”

 

Meer aanvragen en artiesten
Een ander doel van de website is om meer te doen met leadgeneratie. “Ook op dat vlak boeken we mooie resultaten. Het aantal online aanvragen is toegenomen en onze database met artiesten is flink gegroeid. Mensen willen er graag op staan! We zijn veel beter in staat om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.”

De samenwerking met Kiesling Digital is eveneens goed bevallen. “Niets was teveel, ik voelde me nooit bezwaard om nóg een vraag te stellen. Bovendien durfde Cristian door te vragen, ook als daardoor nog meer nuances in bijvoorbeeld het design nodig waren. Er was een hele goede klik en dat is te zien in het eindresultaat!”

 

Bekijk website

Samenwerken?

Ook zo'n mooie maatwerk WordPress website voor jouw organisatie?
Neem contact met ons op

Wij maken gebruik van cookies.