Meer traffic & conversies
Heb je een al een website of webshop maar wil je beter gevonden worden in zoekmachines als Google en een hogere conversie? Dan kan onze website scan je verder helpen. Dit is geen dure training waarna je eigenlijk nog steeds niet precies weet wat er moet gebeuren, maar een grondige scan van hoe je website er nu voor staat met daarbij praktische en specifieke tips waarmee je direct zelf aan de slag kunt. Inclusief persoonlijke ondersteuning.
Onze twee pakketten
- SEO aanbevelingen
- Conversie aanbevelingen
- Oplevering binnen 2 weken
- Persoonlijke ondersteuning (mail)
- Nabespreking optioneel (€75)
- SEO aanbevelingen
- Conversie aanbevelingen
- Oplevering binnen 1 week
- Persoonlijke ondersteuning (mail en telefoon)
- Inclusief nabespreking
- 1 uur tegoed voor het uitvoeren van werkzaamheden
Waarom een website scan/audit?
Hoog scoren in zoekmachines als Google is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden omdat potentiële klanten zich steeds vaker oriënteren via zoekmachines. Een hoge positie in de organische zoekresultaten wekt vertrouwen en is voor veel websites de hoofdmotor voor het aantrekken van bezoekers. SEO is vaak ook veel goedkoper dan betaald adverteren. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is daarom een hot topic voor ondernemers. Er is veel online te vinden over onderwerpen als SEO en conversie, maar vaak past dat net niet bij jouw doelen, website of doelgroep, of is het verouderd of verkeerd advies. En in tegenstelling tot dure trainingen waarna je nog niet precies weet wat je nu precies moet doen, ontvang je met deze website scan advies op maat. Je kunt zelf (eventueel zonder webontwikkelaar) direct aan de slag met onze aanbevelingen. We lichten aanbevelingen ook uitgebreid toe, en bij vragen staan we ook twee weken lang klaar om deze te beantwoorden. Naast de aanbevelingen is deze website scan ook een goede nulmeting voor je positie in zoekmachines.
Wat houdt een website scan in?
Elke scan is verschillend. We houden bijvoorbeeld rekening met jouw doelen, het type bedrijf dat je hebt, en je concurrentie. Maar over het algemeen kijken we naar de volgende SEO punten:
- Lokale SEO
- Inhoud van je website
- Afbeeldingen SEO
- Mobiele SEO
- Technische SEO, waaronder snelheid
- Linkbuilding
- Interne links
- Canonicalization
- Dubbele content
- Crawling
- Indexing
Daarnaast geloven we er sterk in dat ook de gebruikerservaring van je eigen website veel bijdraagt aan je (online) succes. Daarom zullen we je ook aanbevelingen geven waarmee jij jouw website kunt verbeteren en bezoekers in klanten kunt converteren.
Onze rapporten zijn absoluut geen simpele lijst met algemene aanbevelingen, maar juist een specifiek en jargon-vrij overzicht van verbeterpunten voor jouw website. Mochten we toch bepaalde termen moeten gebruiken, dan leggen we zulke termen altijd uit. Daarnaast is het ook zeker geen simpele opsomming van wat er allemaal mis is momenteel, maar juist een uitgebreid document met aanbevelingen en voorbeelden hoe je bepaalde zaken direct kunt verbeteren.
De aanbevelingen worden netjes gecategoriseerd. Daarnaast classificeren we voor elke aanbeveling ook de complexiteit van implementatie en de impact op je ranking en conversie. Dit zorgt ervoor dat je sneller en gerichter aan de slag kunt met de aanbevelingen uit ons rapport.
Hoe voeren jullie die audits uit?
Onze audits worden gemaakt door onze eigen professionals, en zijn altijd maatwerk. Met een hoop kennis en veel ervaring zullen we je website kritisch analyseren. We geven bij de aanbevelingen duidelijke voorbeelden en geven ook aan hoe zo’n voorbeeld verbeterd kan worden.
We maken daarnaast gebruik van een aantal specialistische tools om bepaalde zaken te meten. Zo gebruiken we bijvoorbeeld de gratis tool Google PageSpeed Insights & GTmetrix om de snelheid van jouw website te meten, maar ook betaalde tools zoals Ahrefs om jouw linkprofiel samen te stellen en kansen in zoekwoorden te ontdekken. Het gebruik van de betaalde tools zit bij de prijs inbegrepen.
Aanbevelingen op basis van academisch onderzoek en praktijkervaring
De aanbevelingen die we doen in de website audit zijn gebaseerd op een combinatie van bronnen. Zo verdiept Cristian ook na zijn master (met specialisatie Digital Business) zich nog regelmatig in academische onderzoeken. Daarnaast volgen we ook gerenommeerde trendrapporten en cases van anderen. En met meer dan 300 klanten trekken we ook regelmatig learnings uit ons eigen portfolio. We zijn altijd kritisch op de bronnen die we in onze adviezen verwerken. Mocht je geïnteresseerd zijn in een bepaald onderzoek kun je er eenvoudig meer over lezen, omdat we netjes refereren naar bijna alle bronnen die we gebruiken.
Ja, doe mij maar meer traffic & conversies!
Wil je zo’n praktische website scan bestellen? Vul dan dit formulier in. Na bestelling gaan we meteen aan de gang. We sturen je dan per e-mail de vervolgstappen. Ook ontvang je binnen één werkdag de factuur.